Yoga  -  Mindfulness - Kiropraktik 

Ashtanga Yoga: Ashtanga är en dynamisk yogaform och beskrivs ofta som en av de mest fysiskt krävande yogaformerna. I Ashtanga yoga  gör man vissa positioner i en bestämd ordning, där andningen synkroniseras med rörelserna i ett flöde. Passet är dynamiskt och kraftfullt. 

Power Vinyasa Yoga: Dynamisk yogaklass som kopplar samman kroppsrörelser med andningen. Vi stärker musklerna, balanserar inre organ samtidigt samtidigt som vi lugnar själen och renar kroppen. Klassen är för alla oavsett ålder, storlek eller flexibilitet.

Global Yoga: är en utvecklande personlig yogaform anpassad till 2000-talets människa, där fysiska utmaningar varvas med mentala intentioner. Tekniker från både öst och väst blandas i yogaklasser med precision och flöde. http://www.globalyoga.se

 

Hatha Yoga: är en modern yogastil som flätar samman olika yogatraditioner i en och samma klass. Flöde och statiska övningar utmanar och skapar dynamik i yogan. Övningarna är fysiskt utmanande och kombineras med stillhet och avslappning i alla positioner.  

 

FlowYoga: En dynamisk yogaklass där flöde är fokus under stor del av klassen. Teknik och rörelsekontroll gör att det går lite långsammare och mjukare men är ändå dynamiskt. 

 

YinYoga: Yinyoga är en återhämtande yogastil som handlar om att slappna av så mycket som möjligt i varje position för att stilla kropp och sinne. Det är en motvikt till de andra yogapassen som är yangbaserade, mer fysiskt krävande. Genom att balansera yin, vila, och yang, aktivitet, i livet i stort ökar vårt välbefinnande på alla plan.

 

Restorative: Fokuserar på att lugna ner själen och hela nervsystemet vilket leder till återställning av hälsa och livskraft. Klassen utförs utan någon fysisk aktivitet och består av mjuka och långsamma rörelser för att stretcha och öppna upp kroppen. Lugn andning bidrar till en avslappning och djup relaxation. Vi vilar från den dagliga stressen, efter en fysiskt ansträngning, kroppsskador, sjukdomar, eller annat som orsakar att man mår dåligt. Under klassen använder vi oss av redskap som bolster, kuddar, filtar, block, ögonkuddar, yogaband.

Mindfulness: Att vara här och nu låter lätt men kan vara svårt. Att vara närvarande och lugn när bruset runt omkring pockar på kräver träning. Via andningen lär vi oss att landa i kroppen istället för knoppen. Vi fokuserar på närvaro i både kropp & själ. Passar alla.

Meditation: Kom och sitt ner en stund med oss, Andas och lär mer om meditation. 

Pilates: Detta är ett pass som innehåller grundträning. Oavsett vad du har får mål med din träning så hjälper detta pass dig att få kroppskännedom, bli stark och rörlig. Pilates ger fysisk balans och kontroll.  

Strong: Ett pass där vi stärker oss genom grundläggande och funktionell träning. Det kan bli intervall träning eller tafatta-liknande. Passet går igenom hela kroppen, ben, rygg, mage, axlar. Perfekt för alla kroppar.

Kiropraktik: Smärtlindring, ryggbesvär, idrottsskador, rörelseanalys, rehabiliteringsförslag, funktionsanalys. 

 

Akupunktur: Smärtlindring, ryggbesvär, matanalys traumabehandling.  


MoveCheck: Ett alternativ för dig som vill få hjälp med funktion och motion genom rörelseanalys och personlig träning. 

PT-Yoga: Vill du få personlig feedback, utmana dig utifrån egna önskemål? Då är PT-yoga för dig. 

Massage: För kropp & själ. Djupmuskelbehandling, triggerpunktsbehandling och avslappningsmassage.